رایج ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی + راه حل برطرف کردن آنها

مشکلات باکت بیل مکانیکی
مشکلات باکت بیل مکانیکی

مشکلات باکت بیل مکانیکی

رایج ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی + راه حل برطرف کردن آنها

مشکلات باکت بیل مکانیکی عبارت است از یک سری نقص ها و اختلالات که می تواند بر عملکرد بازوی اصلی، ناخن بیل مکانیکی و انجام کارها تأثیر منفی بگذارد. قطعاً عدم شناسایی به موقع این مشکلات ممکن است به بروز حوادث منجر شود و یا روال عملیات را متوقف سازد.

بیل مکانیکی، ماشین های سنگینی هستند که برای کار در شرایط سخت طراحی شده اند. با این حال، تاثیر سایش و گسستگی مداوم، در کنار عوامل دیگر، می‌تواند منجر به مشکلاتی در موتور یا سایر اجزای بیل مکانیکی شود. به عنوان مثال، عملکرد نامناسب، عدم نگهداری، یا محیط های کاری سخت می تواند منجر به بروز انواع مختلف مشکلات و عملکرد نادرست این تجهیزات شود.

جالب اینجاست که بیشتر مشکلات باکت بیل مکانیکی از ترک خوردگی های کوچک شروع می شود! اگر فوراً مشکلات را پیدا کنید و به آنها رسیدگی نمایید، احتمال اینکه خسارت کمتری ایجاد شود، بسیار وجود دارد.

با توجه به اهمیت استفاده از انواع بیل مکانیکی در پروژه های مختلف، لازم می دانیم در این مطلب به طور ویژه به بررسی رایج ترین مشکلاتی بپردازیم که برای قطعات باکت بیل مکانیکی رخ می دهند.

بیشتر بخوانید: خرید ناخن بیل مکانیکی + قیمت های روز

مهم ترین مشکلاتی که برای باکت بیل مکانیکی رخ می دهد

رایج ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی

رایج ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی

استفاده از بیل مکانیکی که با باکت بسیار بزرگ، کمی مشکل ساز است، چون احتمال دارد هنگام انجام کارهای ساختمانی، خطرناک باشد، یا سقوط کند! برای اینکه باکت بیل مکانیکی همانطور که باید درست کار کند، سالم بودن سیستم هیدرولیک بسیار مهم است.

 مشکلات متعددی وجود دارد که منجر به عدم عملکرد سیستم هیدرولیک بیل مکانیکی می شود. چیزی که اهمیت دارد این است که با مشاهده کوچک ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی، باید عیب یابی را انجام دهید و اگر لازم است، قطعات معیوب را تعویض کنید.

در قسمت زیر، رایج ترین مشکلات درباره این قطعه بیل مکانیکی آورده شده است:

1-ریزش محموله از باکت بیل مکانیکی

هنگامی که یک محموله، مثلاً خاک، کلوخه، نخاله ساختمانی و …، را از طریق باکت یک بیل مکانیکی بلند می کنید، باید تا زمانی که در محل مورد نظر رها شوند، در جای خود باقی بماند. اگر می بینید باکت محموله را بلند می کند، اما به سرعت آن ها را رها می سازد، مطمئن شوید که مشکلی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، شاید برخی از اتصالات روی باکت بیل مکانیکی به اندازه کافی ایمن نبوده یا محکم بسته نشده باشند. سفت کردن اتصالات ممکن است مشکل را حل کند؛ این کار باید به سرعت توسط یک تکنسین ماهر انجام شود. همچنین این امکان وجود دارد که سیلندرهای بالابری باکت، یا سیستم هیدرولیک آسیب دیده باشند و مقدار مورد نیاز هوا یا مایع را در خود ذخیره نکرده باشند. در هر حال، سقوط محموله از روی باکت، یکی از بزرگ ترین مشکلات کار با بیل مکانیکی است.

2- باکت بیل مکانیکی خیلی آهسته حرکت می کند

هنگامی که یک باکت بیل مکانیکی به آرامی شروع به حرکت می کند، می تواند نشانه کمبود مایع هیدرولیک کافی در این ماشین ها باشد. باید در نظر داشته باشید که باکت به سیلندرها متکی است تا فشار لازم برای حرکت را به آن بدهد. وظیفه سیلندرها این است که – بسته به مدل بیل مکانیکی – هوا یا سیال را از طریق مسیر هیدرولیک، ارسال می کنند.

برای عیب یابی و حل این مشکل، از یک تکنسین کمک بگیرید تا مایع هیدرولیکی بیشتری را در بیل مکانیکی تزریق کند؛ سپس مشاهده کنید آیا باکت بیل مکانیکی سریعتر حرکت می کند یا خیر. ممکن است لازم باشد مایع فرسوده هیدرولیکی را تخلیه کنید، مثلاً اگر با خاک یا سایر آلاینده ها، آلوده شده باشد، تخلیه و شارژ مجدد این مایع، لازم است.

3- باکت بیل مکانیکی حرکت نمی کند

یکی دیگر از مهم ترین مشکلات باکت بیل مکانیکی، عدم حرکت کردن آن برای جا به جایی محموله ها است!

اگر باکت بیل مکانیکی به طور کلی از حرکت بازماند، سیستم هیدرولیک ممکن است کارایی نداشته باشد. شاید برای رفع این مشکل مجبور شوید کل سیستم هیدرولیک را تعویض کنید.

یکی از دلایلی که می تواند باکت را متوقف کند، تجمع مقادیر زیاد زنگ زدگی و یا خمیدگی فلز در محل اتصالات است. شاید لازم باشد برای خرید باکت بیل مکانیکی و نصب آن سرمایه گذاری کنید، اما مطمئن شوید که مدل باکت که می خواهید بخرید، درست با شرایط بیل مکانیکی و نحوه کارکرد آن متناسب است.

بیشتر بخوانید: ایمنی بیل مکانیکی به چه عواملی بستگی دارد؟

مهم ترین دلایل خرابی ناخن بیل مکانیکی چیست؟

مشکلات باکت بیل مکانیکی

مشکلات باکت بیل مکانیکی

ناخن بیل مکانیکی و قطعه باکت، به نوعی با همدیگر در ارتباط هستند. ممکن است برخی از مشکلات باکت بیل مکانیکی با مشکلات ناخن بیل مکانیکی، مشترک باشند. در قسمت زیر، برخی از نقص هایی را آورده ایم که به مرور برای ناخن در انواع بیل مکانیکی رخ می دهند:

  • با افزایش عمق حفاری، نیروی ناخن های بیل مکانیکی تغییر می کند، و در نتیجه، نیروی اصطکاک نسبتاً زیادی بین سطح کار، و ناخن ها ایجاد می شود. این نیرو، زمینه ساییدگی زیاد را به مرور زمان فرآهم می کند.
  • امکان شکست ناخن های بیل مکانیکی در محیط های کاری سخت، وجود دارد. چون نیروی های وارده به سطح، متغیر است. با اینکه ناخن ها بسیار مقاوم اند، اما باز هم احتمال خرابی وجود دارد.
  • زمانی که از ناخن های جدید در بیل مکانیکی خود استفاده می کنید، در اولین تماس ناخن با مواد سطح، به دلیل سرعت بیشتر، ضربه شدیدی دریافت می کند، پس اگر مقاوم نباشد، ترک هایی ممکن است در نوک ناخن بیل مکانیکی ایجاد شود. در بسیاری موارد، این ترک ها چندان خود را نشان نمی دهند!
  • کار کردن با باکت و ناخن بیل مکانیکی در شرایط عملیاتی با مصالح سنگ سخت، بتن و …، نیروی اصطکاک را به حداکثر می رساند. این نیرو می تواند به تدریج، شیارهایی را روی این قطعات ایجاد کند.

نکته مهم:

انواع باکت و ناخن بیل مکانیکی از بهترین مواد مقاوم ساخته می شوند، پس قبل از خرید، مطمئن شوید که کیفیت این قطعات، تضمین شده است.

مشکلات رایج در انواع بیل مکانیکی چیست؟

  • تولید گرمای بیش از حد
  • اختلال در عملکرد قطعات بیل مکانیکی، ناشی از شکست، سایش یا فرسودگی
  • حرکت آرام یا حرکت خیلی سریع بیل مکانیکی
  • نقص در هدایت مایع هیدرولیکی یا پمپ هیدرولیک
  • نقص در استحکام اتصالات
  • مشکلات نشت روغن
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *