رولیک بیل مکانیکی

Ruller

شرکت توسعه راه با چندین سال تجربه ی درخشان در زمینه ی طراحی و تولید انواع تجهیزات بیل مکانیکی با برندهای مختلف موفق به تامین بخش بزرگی از نیاز بازار می باشد و در این زمینه موفقیت بالای کسب نموده است . محصولات باکیفیت این شرکت سبب افزایش کارایی بالای سایر قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات صنعتی می باشد.

رولیک بیل مکانیکی لیبهر
رولیک لیوگانگ و کوبلکو
رولیک بیل مکانیکی سانی
رولیک دوو و دوسان
رولیک بیل مکانیکی هیتاچی
رولیک بیل مکانیکی ولوو
رولیک بیل مکانیکی هیوندا
رولیک بیل مکانیکی کوماتسو

معرفی رولیک بیل مکانیکی

شرکت توسعه راه برای کلیه ماشین آلات راهسازی  و بیل مکانیکی با هر برندی  قطعات مورد نیاز و مناسب آنها را در بهترین کیفیت و کارایی تولید و عرضه می کند که در سیستم زیر و بندی بیل های مکانیکی قطعه ای استوانه ای از جنس فولاد وجود دارد که رولیک نام دارد و در انواع  مختلف بیل های مکانیکی در چندین عدد از آن بصورت ردیف مانند تعبیه شده است. رولیک بیل مکانیکی ساختاری چند تکه ای که متشکل از چند استوانه با قطرهای متفاوت است ، می باشد. این نوع ساختار سبب می شود تا در زمانی که بیل مکانیکی در حرکت می باشد این سیستم مانند رول می گردد.

قسمتی که این رولیک قرار می گیرد در پایین بیل مکانیکی در بخشی بین چرخ بیل و زنجیر بیل مکانیکی یا بعبارت واضح تر  نقطه ای بین دو چرخ بیل مکانیکی می باشد. اندازه و ابعادی که برای این رولیک بیل مکانیکی در نظر گرفته می شود به نوع ماشین و برند آن و کدها و توان باری بیل مکانیکی بستگی دارد.. در این مقاله قصد داریم تا درباره ی نوع ساختار و بخش های رولیک بیل مکانیکی بصورت کاملتری بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

رولیک بیل مکانیکی قطعه ای شبیه به استوانه است که به طور معمول تعداد 7 عدد در پایین و 2 عدد از آن در بالای بخش زیربندی بیل مکانیکی استفاده می شود اما این تعداد بسته به نوع دستگاه ممکن است متفاوت باشد. وظیفه رولیک تسهیل حرکت زنجیر بیل می باشد، بدین صورت که تعدادی از آن ها پشت سر هم بین چرخ ها قرار می گیرند و با حرکت چرخشی خود این نقش را ایفا می کنند.

استفاده از متریال با کیفیت و همچنین تولید اجزای رولیک با روش فورج، انجام عملیات حرارتی بر روی پوسته و شفت در کنار استفاده از سیل گروپ های با کیفیت و طراحی داخلی فوق العاده به منظور گردش بهتر روغن در محیط داخلی باعث تولید رولیکی با طول عمر بسیار بالا گردیده است.

ضمانت قطعات و همچنین جوشکاری انجام شده و گذراندن موفقیت آمیز تست های آزمایشگاهی و عملکردی سختگیرانه گواه این ادعاست.

رولیک های تولید شده گستره ی وسیعی از ماشین آلات راهسازی شامل بیل، بلدوزر و… و برندهای مختلف آن شامل رولیک بیل مکانیکی کوماتسو، هیوندای، دووسان، کاترپیلار و… را در بر میگیرند.

ساختار رولیک بیل مکانیکی

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد رولیک بیل مکانیکی از چند تکه تشکیل شده است که این تکه ها شامل چند استوانه ی مدور می باشند. میزان مدور بودن این استوانه ها هرچه بیشتر باشد مقدار لرزش در بیل مکانیکی نیز کمتر می باشد در نتیجه حرکت آن بسیار روان و راحت خواهد بود. نحوه ی نصب و اتصال این رولیک ها بدینگونه می باشدکه با استفاده از پیچ و مهره به بدنه ی بیل مکانیکی متصل می شوند و این اتصال در دوطرف ایجاد می شود. اتصال در قسمت بیرونی آن در بالا و پایین زنجیر بیل مکانیکی که از نوع دوار و غلطکی می باشد، انجام می شود.

این قطعه بدلیل فشار بار زیادی که بر روی آن قرار می گیرد گاهی دچار  مشکلاتی همچون سایش و شکستگی می شود که در این صورت نیاز به تعمیر و تعویض قطعه می گردد. تعمیرو تعویض رولیک بیل مکانیکی باید بصورت دوره ای  و یاکامل انجام بگیرد. رولیک های بیل مکانیکی غالبا” با استفاده از متریال های با کیفیت عالی و بسیار مقاوم و توان بالا جهت تحمل سختی سطحی تولید می شوند تا بتوانند در برابر نیرو ها و بارها و فشارهای زیاد ناشی از قسمت بالا که شامل وزن ماشین می باشد و این وزن در تماس با زنجیر زیربندی و تحت تاثیر نیروی عملکرد وارده از سمت بارکتمی باشد، از خود مقاومت بالایی نشان بدهد. متریال ها و آلیاژهای فولادی  که برای ساخت رولیک مکانیکی بکار میرود عبارتند از 50Mn ، 40MnB ، 35Simn وسایر متریال های دیگر مشابه که در تولید رولیک بیل مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع رولیک بیل مکانیکی

رولیک های بیل مکانیکی دارای انواع مختلفی برای برندهای متعددی می باشند که با توجه به نوع کاربری که برای آنها مدنظر گرفته شده است به دودسته تقسیم بندی می شوند به رولیک پایین بیل مکانیکی و رولیک بالای بیل مکانیکی.

رولیک پایین بیل مکانیکی: این نوع رولیک در واقع اصلی ترین رولیک بیل مکانیکی می باشد که در تعداد بالای 6 عدد بطور ردیفی و موازی با چرخ جلوی بیل مکانیکی اتصال پیدا می کنند. این رولیک نقش بسزایی در تحمل فشارباری ناشی از بدنه ی ماشین آلات دارد همچنین در حرکت زنجیرزیربندی موثر می باشد.

رولیک بالای بیل مکانیکی: این نوع رولیک بیل نقس چندانی در تعلیق بار ندارد یا میتوان گفت تاثیر بسیار کمی در این جهت داشته است و بیشتر نقش نگهدارنده و هدایت کننده یا جهت دهنده به لینک های زنجیر را ایفا می کند. فشار بار بروی رولیک بالا به مراتب خیلی کمتر از رولیک قسمت پایین بیل مکانیکی می باشد. نحوه ی طراحی رولیک پایین و رولیک بالا کاملا باهم متفاوت می باشند.

خرید رولیک بیل مکانیکی

همانطور که میدانیم ماشین آلات سنگین راهسازی از جمله بیل مکانیکی بدلیل قرار گیری در شرایط سخت و دشوار ازجمله نقاط معدنی و سنگی به مرور زمان دچار آسیب و صدمه در سیستم و قطعات خود می شوند در نتیجه نیاز به تعمیر و تعویض قطعه ی خراب پیدا می کنند.

شرکت توسعه را با فعالیتی چشمگیر و موفقیت آمیز در زمینه ی تولید و عرضه ی انوع تجهیزات بیل مکانیکی و ماشین آلات سنگین راهسازی در نظر دارد برای دسترسی راحت و رفاه حال دارندگان ماشین آلات سنگین راهسازی از جمله بیل مکانیکی به قطعات زیربندی این ماشین ها، فروش قطعات بیل مکانیکی را در دستور کار خود قرار داده است و از این طریق نیاز بیل های مکانیکی برای تعویض قطعات مختلف مورد نظر خود را تامین نموده است. خرید رولیک بیل مکانیکی و سایر قطعات از این دست را میتوان بصورت حضوری و غیر حضوری از طریق مراجعه به سایت این شرکت انجام داد و بزودی دریافت نمود.

قیمت رولیک بیل مکانیکی

شرکت صنعتی توسعه راه یکی از معتبرترین مراکز عرضه کننده انواع قطعات یدکی و زیربندی ماشین آلات راهسازی می باشد که برای رضایتمندی و دسترسی آسان مشتریان و متقاضیان این محصولات امکان خرید بصورت آنلاین و حضوری را با قیمتی بسیار مناسب فراه نموده است. قیمت های این محصولات با توجه به نوسانات بازار بطور قطعی مشخص نمی باشند اما میتوان گفت محصولاتی که شرکت توسعه راه عرضه می کند با قیمت بسیار مناسب و با ضمانت کامل  و اصالت کالا در اختیار مشتریان قرار می دهد. مشتریان عزیز میتوانند با مراجعه به سایت شرکت توسعه راه از سایر محصولات تولیدی این شرکت دیدن کنند و با اطلاع از جزئیات بیشتر درباره ی  فروش قطعات یدکی با واحد پشتیبانی و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه‌های مراقبت از قطعات زیربندی در ماشین‌آلات راهسازی

در انتهای هر روز کاری باید زیربندی دستگاه‌ها را تمیز کرد برای این منظور می‌توان از آب با فشار بالا استفاده کرد.

باید به طور مرتب یک بازرسی کامل از زیربندی جهت تشخیص ساییده شدن زیاد و آسیب دیدن قطعات انجام گیرد.

برخی عملیات منجر به سایش بیشتر زنجیر‌ها و زیربندی می‌شوند مثل چرخش سریع که باعث سایش سریع‌تر دستگاه می شود، برای جلوگیری از این مسئله وسیع تر دور بزنید.
هنگام حرکت دستگاه در روی یک شیب یا تپه توجه داشته ‌باشید که فاینال درایو در موقعیت درست و در پشت دستگاه قرار بگیرد تا دستگاه بتواند در شیب، درست مانور بدهد و سایش دستگاه کمتر شود.

عرض کفشک‌ ها را بر اساس نوع عملیات و وزن دستگاه انتخاب کنید. کفشک‌های عریض برای زمین‌های نرم و کفشک های باریک برای زمین‌های سخت و سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد عاج کفشک ها باید مناسب با نوع عملیات انتخاب شود. در کل هر چه تعداد عاج‌ها بیشتر شود تماس زنجیر با زمین بیشتر شده، لرزش کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه زنجیر در برابر سایش بیشتر مقاومت می‌کند.

مناسب بودن کشش زنجیر یکی دیگر از عوامل مهم در سایش به حساب می‌آید. اگر زنجیرها خیلی شل یا خیلی محکم بسته شوند باعث افزایش سایش خواهد شد.

انواع مدل های رولیک بیل مکانیکی

چولیک پایین بیل کوماتسو PC200

رولیک پایین بیل کوماتسو PC220

رولیک پایین بیل کوماتسو PC300

رولیک پایین بیل کوماتسو PC350

رولیک پایین بیل کوماتسو PC400

رولیک پایین بیل کوماتسو PC600

رولیک پایین بیل کوماتسو PC750

رولیک پایین بیل کوماتسو PC800

.رولیک پایین بیل کوماتسو PC1250

رولیک پایین بیل هیوندای ۲۱۰

رولیک پایین بیل هیوندای ۲۲۰

رولیک پایین بیل هیوندای ۳۲۰

رولیک پایین بیل هیوندای ۳۲۰ سنگی

رولیک پایین بیل هیوندای ۵۰۰

رولیک پایین بیل هیوندای ۸۰۰

رولیک پایین بیل دوو دوسان ۲۰۰-۲۳۰

رولیک پایین بیل دوو دوسان ۲۹۰-۳۰۰

رولیک پایین بیل دوو دوسان ۴۰۰-۴۲۰

رولیک پایین بیل دوو دوسان ۲۳۰نیو

رولیک پایین بیل دوو دوسان ۴۲۰نیو

رولیک پایین بیل ولوو ۱۴۰

رولیک پایین بیل ولوو ۲۲۰

رولیک پایین بیل ولوو ۲۵۰

رولیک پایین بیل ولوو ۳۰۰

رولیک پایین بیل ولوو ۳۸۰

رولیک پایین بیل ولوو ۴۸۰

رولیک پایین بیل ولوو ۷۵۰

رولیک پایین بیل کاترپیلار ۳۲۰

رولیک پایین بیل کاترپیلار ۳۰۸

رولیک پایین بیل کاترپیلار ۳۹۰

رولیک پایین بیل کاترپیلار ۳۸۵

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC200

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC220

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC300

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC350

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC400

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC600

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC750

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC800

رولیک بالا بیل مکانیکی کوماتسو PC1250

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۲۱۰

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۲۲۰

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۳۲۰

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۳۲۰سنگی

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۵۰۰

رولیک بالا بیل مکانیکی هیوندای ۸۰۰

رولیک بالا بیل مکانیکی دوو دوسان ۲۰۰-۲۳۰

رولیک بالا بیل مکانیکی دوو دوسان ۲۹۰-۳۰۰

رولیک بالا بیل مکانیکی دوو دوسان ۴۰۰-۴۲۰

رولیک بالا بیل مکانیکی دوو دوسان ۲۳۰نیو

رولیک بالا بیل مکانیکی دوو دوسان ۴۲۰نیو

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۱۴۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو۲۲۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۲۵۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۳۰۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۳۸۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۴۸۰

رولیک بالا بیل مکانیکی ولوو ۷۵۰

رولیک بالا بیل مکانیک کاترپیلار