رولیک بیل مکانیکی کوماتسو

Komatsu roller

یکی از قطعات و اجزای زیربندی در تجهیزات بیل مکانیکی کوماتسو، رولیک بیل کوماتسو می باشد که باتوجه به توان ماشین و کد ماشین در اندازه های مختلف و اشکال گوناگون تولید و عرضه می شود. محل قرار گیری رولیک بیل مکانیکی کوماتسو با استفاده از پیچ و مهره های زیربندی بر روی پوسته ی هیدروموتور می باشد و از سمت بالا و پایین با زنجیر در تماس می باشد. ظاهر این رولیک بیل کوماتسو بدین گونه است که بصورت استوانه ای دوار و  تغییر در قطر استوانه در طول رولیک می باشد تا با شکل زنجیر هماهنگی داشته باشد و برای حرکت نرم و روان بیل مکانیکی کمک کند.

رولیک بیل مکانیکی کوماتسو جنسی فولادی دارد و بسیار مستحکم و مقاوم می باشد که در کنار چرخ و دنده اسپراکت در قسمت پایینی بیل کوماتسو قرار می گیرد و در حرکت کردن بیل مکانیکی نقش دارد. شرکت صنعتی توسعه راه بهترین تولید کننده ی قطعات بیل مکانیکی کوماتسو این قطعه را با بهترین متریال به بازار عرضه می کند. انواع مدل رولیک بیل مکانیکی کوماتسو عبارتند از:

رولیک بالا بیل کوماتسو Pc200 به دو نوع شافتی و چهار پیچ می باشد که رولیک های بالای نوع شافتی بوسیله ی یک درپوش که بروی دستگاه وجود دارد به قسمت زیرو بندی بیل مکانیکی متصل می شود اما در نوع چهار پیچ و جدید آن این درپوش حذف شده و بوسیله ی چهارپیچ که بروی شافت رولیک قرار دارد به بیل مکانیکی متصل می گردد.

رولیک پایین بیل کوماتسو Pc200 جز قطعات زیربندی رولیک بیل مکانیکی می باشد که میتوان گفت در تمام بیل مکانیکی هایی که سیستم چرخ زنجیری دارند بکاربرده می شود.

رولیک بیل مکانیکی کوماتسو

رولیک بیل Pc200 و Pc220 هر دو یکی می باشند. رولیک بیل کوماتسو pc220 در دو نوع متفاوت یعنی رولیک بالای بیل کوماتسو به تعداد 2 عدد و رولیک پایین بیل کوماتسو به تعداد 6 الی 8 عدد می باشد که از جنس فولاد می باشندو بوسیله پیچ و مهره ی فولادی به بیل متصل می شوند.

رولیک بالا و پایین بیل کوماتسو Pc300 این نوع رولیک ها  با استفاده از فورج گرماز گریدهای بالای فولادی ساخته می شوند که به رنگ زرد و مشکی عرضه می شوند. رولیک پایین هم ردیف با چرخ جلو و در بین حلقه ی زنجیرمی باشد که در قسمت زیرین هیدرو موتور قرار دارد و رولیک بالایی در قسمت فوقانی آن قرار دارد.

رولیک پایین بیل کوماتسو  Pc210 که در رنگ های زرد و مشکی تولید می شود که برای اتصال زیربندی بیل کوماتسو در قسمت زیرین و در سری های 6 الی 8 عددی موجود می باشد.

رولیک بالا بیل کوماتسو ازقطعات زیروبندی بیل مکانیکی کوماتسو می باشد که وظیفه ی اتصال زنجیر به محرک های مکانیکی را برعهده دارد. این رولیک برای انواع مدل های بیل مکانیکی کوماتسو تولید شده است.