نکات مهم برای خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی
خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی؛ چطور ماشین آلاتی همه کاره داشته باشیم؟

چه موقع به خرید ناخن بیل مکانیکی نیاز داریم؟ قیمت باکت بیل مکانیکی چقدر است؟ علائم آسیب دیدگی یا خرابی ناخن در انواع بیل مکانیکی چیست؟ و ….

اگر صاحب یک بیل مکانیکی باشید، معمولاً با این پرسش ها مواجه هستید. وقتی یک ماشین آلات کشاورزی یا حفاری یا راه سازی را می بینید که به بهترین شکل در حال کار است، ممکن است به این فکر کنید که این تجهیزات هرگز خراب نمی شوند یا آسیب نمی بینند! شما این ماشین های غول پیکر را بسیار مقاوم می دانید تا برای شرایط عملیاتی بسیار سخت و شدید طراحی شده اند؛ اما آیا به راستی اینچنین است؟

انواع بیل مکانیکی از اجزا و قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. هر کدام از قطعات در جایگاه خودشان بسیار باارزش و مهم هستند. به طور مثال، یک بیل مکانیکی بدون بازو و ناخن، هرگز نمی تواند حفاری را انجام دهد یا بارها را بلند کند. این ناخن بیل مکانیکی است که وظیفه اعمال یک نیروی متمرکز را به زمین بر عهده دارد.

زمانی باید برای خرید ناخن بیل مکانیکی اقدام کنید که مطمئن شوید این قطعه، آسیب دیده یا فرسوده شده است. متأسفانه برخی از کارفرماها به دنبال قیمت های ارزان برای این نوع قطعات بیل مکانیکی هستند، چون می خواهند پول کمتری خرج کنند. اما باید به این دسته از افراد بگوییم، در واقع باید هشدار دهیم که خرید باکت بیل مکانیکی و ناخن آن، با قیمت های بسیاری ارزان، یعنی شما قطعاتی با کیفیت خیلی پایین را می خرید که مستعد شکستن هستند، به اندازه کافی کارآمد نبوده و با شرایط کاری و عملیاتی سخت، سازگاری بسیار کمی دارند!

اگرچه ناخن بیل مکانیکی، در مدل های مختلف، جزو کوچک ترین قطعات این ماشین آلات محسوب می شوند اما اگر بشکنند، می توانند کل عملیات را متوقف سازند! انتخاب و خرید ناخن بیل مکانیکی مناسب و باکیفیت، کارآیی را افزایش می دهد، طول عمر ماشین را بیشتر می کند و استرس کاری را روی قطعات دیگر، کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: چه قطعاتی در بیل مکانیکی استفاده می شود؟

جنس ناخن بیل مکانیکی از چه موادی است؟

خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی

به طور کلی، تمامی قطعات صنعتی، اگر از مواد سخت و مقاوم ساخته شده باشند، استحکام و مقاومت آنها در برابر ساییدگی، استرس، ترک خوردگی و شکست، بسیار بالا است. بر همین اساس، بهترین و مقاوم ترین مواد اولیه برای ساخت و تولید ناخن بیل مکانیکی استفاده می شود.

در حال حاضر، تکنیک های قطعه سازی پیشرفته ارائه شده که از مواد سخت و مقاوم از جمله چدن داکتیل، برای تولید ناخن بیل مکانیکی استفاده می کند. در فرآیند تولید، مواد اولیه تحت گرمایش در دمای بسیار بالا قرار می گیرند، سپس قالبگیری و ریخته گری شده و سپس خنک می شوند. این روند ساخت و تولید، انواع ناخن بیل مکانیکی را با وزن سبک و مقاومت عالی ارائه می دهد.

خرید ناخن بیل مکانیکی که از جنس چدن داکتیل هستند، مقاومت بالای این قطعات را به ویژه در عملیات استخراج تأمین می کند. این ناخن ها برای حفاری بستر سخت و فشرده مناسب هستند؛ به علاوه، به ضربه کمی نیاز دارند تا زمین را حفر کنند. چدن، در برابر ذرات شن و سنگریزه ها مقاوم تر است و دچار آسیب دیدگی نمی شود.

مدل های ناخن بیل مکانیکی

1- ناخن دو دندانه یا دو قلو: این مدل ناخن ها در بیل مکانیکی، طول عمر کمتری دارند اما بسیار مقاوم اند. برای کار کردن با این مدل ناخن ها، نیروی بیشتری از طرف ماشین نیاز است.

2-ناخن تک دندانه: این مدل ناخن ها به واسطه ساییدگی بیشتر، تقریباً طول عمر کمی دارند اما بسیار قوی به زمین نفوذ می کنند. اگر هدف، حفاری در فصل زمستان و روی زمین های سرد و یخبندان باشد، این ناخن های تک دندانه، بهترین انتخاب هستند.

3-ناخن با سَر چند پهلو، زاویه دار: این مدل ناخن بیل مکانیکی، مقاوم در برابر ساییدگی است، اما میزان نفوذ پذیری کمتری در زمین دارد. برای زمین های صخره ای و سخت، از این ناخن ها استفاده می شود. مهم ترین عیب این ناخن در بیل مکانیکی، گران بودن قیمت آن است.

4-ناخن معمولی، تک دندانه و کفی دار: این مدل ناخن بیل مکانیکی، همان قطعات متداول هستند که برای کارهای معمولی حفاری یا خاک برداری استفاده می شوند. بهترین مزیت این ناخن ها، قدرت نفوذ متوسط، مقاوم در برابر سایش و قیمت مناسب برای خرید است. این ناخن برای حفاری زمین های سخت، مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: تفاوت لودر و بیل مکانیکی چیست؟

نکات تکمیلی برای خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی

خرید ناخن بیل مکانیکی

علاوه بر تمامی نکات فوق که درباره خرید ناخن بیل مکانیکی مطرح کردیم، در این قسمت به برخی از سایر موارد مهم اشاره می کنیم که برای همه خریداران قطعات یک بیل مکانیکی ضروری هستند:

  • ناخن های بیل مکانیکی به مرور، به شدت در معرض ساییدگی قرار می گیرند. مطمئن شوید که مدل ناخن که انتخاب می کنید، با نوع کاربری شما متناسب است.
  • ناخن بیل مکانیکی باید در برابر فشار و ضربه مواد بستر زمین، از قبیل شن و سنگریزه ها، خاک فشرده، بستر صخره ای و … بسیار مقاوم باشد.
  • ناخن بیل مکانیکی با سطح مقطع بزرگ تر، اگرچه در حفاری و خاک برداری، استحکام بیشتری دارد اما برای زمین های سخت، چندان کارآمد نیست!
  • بهترین مدل ناخن بیل مکانیکی، قطعه ای است که بتواند متناسب با نوع کار، در لایه های خاک، نفوذ کند، بدون آنکه دچار شکستگی شود.
  • خرید ناخن بیل مکانیکی، مدل دندانه دار دوقلو، بهترین انتخاب برای حفاری زمین های سرد و سخت، در یخبندان و سرما است. اگر خاک منطقه، یخ زده است، فقط این مدل ناخن می تواند زمین را حفر کند.
  • ناخن هایی با دندانه تیزتر، برای حفر ترانشه ها و حفاری سطحی، مناسب تر هستند.
  • بهترین تولید کننده، سازنده یا فروشنده ناخن بیل مکانیکی را پیدا کنید تا از بابت خرید محصولاتی باکیفیت، قیمت ها و اصل بودن قطعات، مطمئن شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *