چه قطعاتی در بیل مکانیکی استفاده می شود؟

چه قطعاتی در بیل مکانیکی استفاده می شود؟

چه قطعاتی در بیل مکانیکی استفاده می شود؟

قطعات بیل مکانیکی با وجود مدل های مختلف می توانند متفاوت باشند با این حال، قطعات اصلی از به هم پیوستن قسمت های مختلف تشکیل شده اند که به معرفی آن ها می پردازیم.

قسمت گردان

قسمت گردان یکی از اصلی ترین تجهیزات بیل مکانیکی به حساب می آید.برای اینکه با وجود گردان بیل مکانیکی می تواند دریک موقعیت ثابت است با وجود قسمت گردان در جهات مختلف قرار بگیرد و عملیات حفاری را به صورت بهتر و گسترده تر انجام دهد.این صفحه گردان اصطلاحان دنده ی گردان نامیده می شود که از نوع بلبرنگ های کف گرد می باشد.

قسمت چرخ ها

در حال حاضر چرخ های بیل مکانیکی به دو صورت مدل چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری تولید می شود که اجزاء تشکیل دهنده چرخ ها با هم متفاوت می باشد.چرخ زنجیری از اجزاء مختلفی شامل رولیک دنده اسپراکت و… تشکیل می شود. چرخ های لاستیکی هم که مانند بقیه  چرخ های ماشین آلات می باشد.

 

قسمت سربیل ها

قسمتی که عملیات نهایی را بر روی سنگ یا خاک انجام می دهد سربیل است که باکت یا پیکور بیل مکانیکی به آن متصل می گردد و همچنین لوازم دیگر مانند ریپر چنگک و… که با متصل شدن این لوازم به قسمت سر بیل مکانیکی می تواند حفاری های متفاوتی را انجام دهد.

دکل و استیک

دکل و استیک در عملیات حفاری نقش بسیار موثری دارد که شامل بازو و مفصل می باشد. دکل و استیک بستگی به نوع دستگاه دارد و امکان خم و راست شدن را دارد و برای عملیات خاک برداری بسیار موثر است.

دکل بیل مکانیکی به شاسی بیل مکانیکی متصل می گردد و استیک به سر دکل متصل می گردد که مانند دست انسان می باشند و امکان باز و بسته شدن در زاویه های مختلف را دارند.

موتور دیزلی

موتور دیزلی نوعی موتوری درنسوز است که برای تولید نیرو از چرخه دیزل در آن استفاده می شود که وظیفه آن در بیل مکانیکی تولید نیرو را بر عهده دارد و سایز موتور دیزلی بیل مکانیکی در یایز های مختلف و بستگی به نوع دستگاه دارد و همانطور که گفته شد اصلی ترین عهده نیرو به دیگر قطعات است.

پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیکی وظیفه ی تولید روغن را در بیل مکانیکی بر عهده دارد که یکی از اجزای بسیار مهم بیل مکانیکی به حساب می آید زیرا روغن را در تمام قسمت ها توسط سکتور انتقال می دهد. پمپ هیدرولیکی به پشت موتور بیل مکانیکی متصل می گردد.

سکتور

سکتور وظیفه انتقال روغن به میزان لازم در قسمت جک های هیدرولیکی و و هیدرو موتور را بر عهده دارد دارد که نام دیگر آن شیر تقسیم میباشد.

اجزای تشکیل دهنده ی ساختمان بیل

باکت

باکت بیل مکانیکی ظرف ویژه ای است که به بازو بیل مکانیکی متصل می گردد و وظیفه ی حمل مواد را بر عهده دارد.

چه قطعاتی در بیل مکانیکی استفاده می شود؟

دکل

بخشی از بازو است و مستقیم به بدنه متصل می شود و حرکت بازو را از پهلو به پهلو ارائه می دهند.

استیک

بخشی از بازوی بیل مکانیکی است بین لوحه و باگت قرار می گیرد و برای کنترل باگت و اتصال آن است.

بدنه شاسی

بدنه بیل مکانیکی از ورقه های آلیاژی با قطر های 2 میلی متر و 6 میلیمتر ساخته شده که شامل درب موتور، باک گازوئیل، درب پمپ هیدرولیکی و …. می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *