پین و بوش بیل مکانیکی از دیدگاه فنی – تخصصی

پین و بوش بیل مکانیکی
پین و بوش بیل مکانیکی

پین و بوش بیل مکانیکی

پین و بوش بیل مکانیکی از دیدگاه فنی تخصصی

پین و بوش بیل مکانیکی چیست؟ این قطعات چه اهمیتی در این ماشین ها دارند؟ بوش و پین از چه موادی ساخته می شوند و چه خصوصیاتی دارند؟ و ….

بوش بیل مکانیکی یا “یاتاقان”، از مهم ترین قطعاتی هستند که به طور ویژه برای استفاده در باکت و بازوهای بیل مکانیکی طراحی شده اند. انواع قطعات بوش، در عملکرد کلی بیل مکانیکی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. در حقیقت، به واسطه قطعات کوچک بوش و پین است که بیل مکانیکی می تواند بارهای سنگین را حمل کند و حرکت صاف و محکم بازوی بیل مکانیکی را تضمین نماید.

پین و بوش بیل مکانیکی از چه موادی ساخته می شوند؟

انواع بوش در بیل مکانیکی، وظیفه حمایت از حمل بارهای بسیار سنگین را بر عهده دارند و در نتیجه برای ساخت آنها مواد اولیه بسیار محکم و مقاوم لازم است. پین و بوش بیل مکانیکی معمولاً از آلیاژهای فولادی سخت، ساخته می شوند. محبوب ترین فلزات مورد استفاده برای ساخت بوش در انواع بیل مکانیکی، فولاد، کروم، تیتانیوم و آلیاژهایی هستند که هر یک از این سه ماده را در ترکیب خود دارند.

صرف نظر از اینکه کدام فلز برای مراحل تولید پین و بوش بیل مکانیکی انتخاب شده است، تحت فرآیند سخت شدن قرار می گیرد، که شامل عملیات شیمیایی و حرارتی است، که برای متراکم کردن مولکول های فلز انجام می گیرد. این فرآیند سخت شدن باعث می شود انواع بوش، در برابر خوردگی و آسیب آب مقاوم تر شوند و در عین حال، عمر مفید آنها نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: قیمت باکت بیل مکانیکی چقدر است؟

طبقه بندی انواع بوش بیل مکانیکی بر اساس اندازه

انواع بوش در بیل مکانیکی دارای اندازه های مختلفی هستند و انتخاب یکی از میان آنها، به عواملی همچون اندازه، ساخت و مدل بیل مکانیکی که استفاده می کنید بستگی دارد. لذت باید قطعه ای را بخرید که با مدل  بیل مکانیکی مورد استفاده شما مطابقت دارد.

پین و بوش بیل مکانیکی با کیفیت بالا نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند، عمر طولانی دارند و می توانند بارهای بسیار سنگین را تحمل کنند. این قطعات مهم تحت عملیات صنعتی و ماشین کاری بسیار سخت و کنترل شده تولید می شوند، بنابراین، برای کار در شرایط عملیاتی مختلف، به بهترین شیوه کار می کنند.

ساخت پین و بوش بیل مکانیکی به روش ماشین کاری

پین و بوش بیل مکانیکی

پین و بوش بیل مکانیکی

ماشین کاری یکی از روش های قطعه سازی است. مواد اولیه تحت فشار و دما در عملیات ماشین کاری استفاده می شوند تا قطعات مورد نظر به دست آیند. پین و بوش در انواع بیل مکانیکی، نمونه هایی از این قطعات مهم هستند.

بوش ماشین کاری شده، قطعاتی در بیل مکانیکی هستند که به طور خاص فقط برای استفاده در این ماشین ها طراحی شده اند. اینها فاصله موثری را روی شفت ها ایجاد می کنند. کاربرد اصلی یاتاقان های ماشین کاری شده، کاهش اصطکاک و سایش بین قطعات متحرک در شفت ها است.

همچنین می توان از این مدل بوش ها برای جلوگیری از رسوب جرم و مواد روی برخی قسمت ها استفاده کرد. بوش های ماشینکاری شده را می توان بر روی هر میله یا شفت، برای ایجاد یک فاصله دقیق و استاندارد استفاده نمود.

مواد اولیه در ساخت پین و بوش های ماشینکاری شده

پین و بوش بیل مکانیکی ماشین کاری شده از انواع مختلفی از مواد ساخته شوند، اما معمولاً فلزات، محبوب ترین و پرکاربردترین آنها هستند. هر یک از فلزات مزایای خاص خود را ارائه می دهند؛ از جمله کاهش اصطکاک، دوام بالا، کاهش نویز و روانکاری. برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای ساخت بوش های ماشینکاری شده عبارتند از:

  • برنج
  • برنز
  • فولاد
  • فلزات مخصوص ماشینکاری

بوش های برنجی، بلبرینگ ‌های برنزی و یاتاقان‌های فولادی رایج‌ترین انواع بوش‌های ماشین‌ کاری شده هستند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بلبرینگ های برنجی، بهترین بوش های خود- روان کننده در این فهرست هستند، در حالی که یاتاقان های فولادی، بادوام ترین گزینه هستند.

ویژگی ها و خصوصیات پین و بوش برنزی

انواع پین و بوش بیل مکانیکی

انواع پین و بوش بیل مکانیکی

بوش های برنزی ماشین کاری شده بسیار ارزشمند هستند، زیرا بسیاری از مزایایی که سایر مواد مورد استفاده در ساخت بوش دارند را با همدیگر ترکیب می کنند. پین و بوش برنزی، طول عمر بسیار بالایی دارند، بنابراین نیازی به تعویض مکرر آنها نخواهید داشت.

این قطعات با در نظر گرفتن همه مزایای مثبت، معمولاً قیمت مناسبی دارند، پس برای خرید بوش های با کیفیت بالا، به پرداخت مبالغ گزاف، نیازی نخواهید داشت. در نهایت، این نوع بوش، به روغن کاری کمتری نسبت به بوش های فولادی ماشینکاری شده نیاز دارند، به این معنی که برای نگهداری آنها در بهترین شکل و عملکرد، برای دسترسی به بالاترین سطح عملیاتی، اقدامات تعمیرات و نگهداری کمتری باید انجام دهید.

1-مزایای بوش های برنزی ماشینکاری شده

بوش های برنزی ماشین کاری، یک اقدام هوشمندانه است، چون شما قطعاتی را می خرید که از مواد اولیه مقاوم ساخته شده و در برابر نیروهای اصطکاک، مقاومت خوبی ارائه می دهند. پس می توانیم نتیجه بگیریم که عمر بوش و قطعات اطراف آن به طور طبیعی طولانی تر خواهد بود. در این شرایط، کاهش اصطکاک باعث کاهش سایش و افزایش کارایی پین و بوش بیل مکانیکی می شود و عمر دستگاه را به طور کلی افزایش می دهد.

به علاوه، برنز در محیط های مضر، بسیار مقاوم است. اگر کاربردی که از بیل مکانیکی انتظار دارید در مکان هایی شامل موادی مانند شن، گرد و غبار، خاک یا سایر عناصر خورنده است، برنز یکی از بهترین موادی است که می توانید برای مقاومت در برابر آسیب های طبیعی انتخاب کنید. پس خرید پین و بوش بیل مکانیکی برنزی در این عملیات، بهترین انتخاب است.

نکته قابل توجه دیگر این است که برنز نسبت به سایر مواد معمولی مانند فولاد، به روانکاری کمتری نیاز دارد، یعنی برای این قطعات، به نگهداری و روانکاری کمتری نیاز است. از برنز حتی می توان برای ساخت بوش های خود روان کننده استفاده کرد، که تقریباً نیاز به روغن کاری را کاهش می دهد. بوش های خود روان کننده، نسبت به بوش های قدیمی، عمر بسیار طولانی تر دارند.

2- معایب بوش های برنزی ماشینکاری شده

بوش های برنزی ماشین کاری، بسیار مفید بوده و در اکثر کاربردهای بیل مکانیکی، ارزشمندند. با این حال، یک اشکال بزرگ دارند، و آن هزینه گران شان است. برنز، ماده گران‌تری نسبت به فولاد و برنج است، پس به این معنی است که بوش‌های برنزی، در مقایسه با بوش‌های فولادی و برنجی، قیمت بیشتری خواهند داشت. صرف نظر از این، مزایای بوش های برنزی بسیار قابل توجه است و در بیشتر موارد، هزینه های بالاتر را به راحتی جبران می کنند.

اهمیت پین و بوش در بیل مکانیکی چیست؟

پین و بوش بیل مکانیکی، قطعاتی بسیار مهم هستند، زیرا این ماشین ها بدون آنها نمی توانند کار کنند. هر کدام از انواع این ماشین های صنعتی از بوش های ماشین کاری شده استفاده می کنند. استفاده از پین و بوش های اختصاصی می تواند عمر بیل مکانیکی را افزایش دهد و در دراز مدت، هزینه بسیار کمتری را به همراه داشته باشد، در حالی که در این فرآیند، به تعمیرات و نگهداری بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *