,

سوزن انژکتور کوماتسو

وظیفه سوزن انژکتور

سوزن انژکتور وظیفه دارد تا سوخت را به صورت کاملاً پودری در داخل محفظه احتراق پاشش کند. پاشش بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام می شود که میزان پاشش توسط ECU بصورت زمانبندی صورت می پذیرد. هر چه ذرات بنزین توسط سوزن انژکتور ریزتر پاشش شوند ترکیب آنها با هوا بهتر خواهد بود و در نتیجه احتراق به صورت کامل تری انجام می پذیرد.

در صورت کارکرد نامناسب این قطعه کوچک، مثلاً: اگر تماماً گیر کنند یا کم بپاشند قدرت خودرو افت کرده و یا روشن نمی شود، ولی اگر قطعه معیوب باشد چراغ چک روشن میشود و اصطلاحاً خودرو ۳ کار می کند و اگر یکی یا چند تا کم بپاشند شتاب خودرو کاهش میابد که باید هر ۲۰ هزار کیلومتر سوزنها سرویس شوند.

علائم خرابی انژکتور

سوزن انژکتور یک قطعه مصرفی است و طبیعتاً پس از مدتی بنا به میزان کارکرد خودرو، نحوه رانندگی و کیفیت سوخت مورد استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شوند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که معمولاً برای این قطعه اتفاق می افتد گرفتگی آن بر اثر وجود ذرات موجود در سیستم سوخت رسانی است. گاهی اوقات استفاده از سوخت های بی کیفیت یا وجود رسوبات موجود در باک می تواند در مسیر سوزن انژکتور قرار گرفته و پاشش سوخت را دچار وقفه یا ایراد کند.

علائم خرابی سوزن انژکتور رنو

در چنین مواقعی در صورتی که آسیب زیادی به انژکتور یا سوزن انژکتور وارد نشده باشد با شستشوی انژکتور این مشکل حل خواهد شد. شستشوی انژکتورها معمولاً توسط مایع خاصی که برای همین کار تولید شده اند و به وسیله دستگاه توسط متخصصین انجام می شود.

خرابی سوزن انژکتور به عنوان قسمت مهمی از قطعه انژکتور می تواند باعث ایجاد لرزش، ضربه و صدا در خودرو شود چرا که فرآیند احتراق در موتور به درستی انجام نمی شود. همچنین ممکن است هنگام فشردن بیشتر پدال گاز، خودرو شتاب و عملکرد مناسبی از خود نشان ندهد.

کاهش قدرت موتور یا ریپ زدن آن در هنگام افزایش فشار به پدال گاز نیز می تواند از علائم خرابی سوزن انژکتور خودرو باشد. در برخی مواقع وجود ایراد در این سیستم منجر به لرزش و خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن درجای خودرو یا حتی دور موتورهای پایین شود.

وجود هر گونه ایرادی در انژکتور یا سوزن انژکتور خودرو رابطه مستقیمی با میزان مصرف سوخت و همین طور میزان آلایندگی های خودرو خواهد داشت.

گروه صنعتی توسعه راه فروشنده  انواع سوزن های انژکتور بیل مکانیکی برای رفع نیاز مشتریان تلاش میکندوهدفی به جزبهبودکیفیت ورفع نیازبازارهای داخلی کشورندارد .این مجموعه محصولات خودرا باقیمتی مناسب وبا کیفیت عالی دست مشتریان درسراسرکشورمی رساند

تلفن تماس :03137887450-09135667353-09131175244

آدرس:اصفهان اتوبان ذوب آهن 700 متربعدازپل هوایی زندان بلوارامیر کبیر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *